vineri, 14 mai 2010

Cum sa starnesti vrajba/ura intre oameni

Mai nou, observ ca ultima metoda de invrajbire a oamenilor este creearea topurilor pensiilor.

E simplu ... faci o lista, si incepi sa arati cu degetul. Cap de lista ... fostii aviatori, in pricipiu piloti, dar cel mai probabil tot personalul navigant se incadreaza destul de sus in top. Si uite asa, incep discutiile "cum ... 9000 ron pensie ?", pe la colturi de bloc, prin parcuri, pe la piata, toata lumea discuta pensiile nesimtite.

Si totusi , stau si ma intreb, daca ar fi in locul lor ar fi bine ? Daca ar fi muncit o viata fara sa stai prea mult acasa ("da, dar s-au plimbat, au vazut lumea...", nu ?), daca ar fi muncit o viata stiind ca exista tot timpul un risc cat de mic sa nu mai ajungi acasa..., daca ar fi muncit o viata pe un salariu bun, platind o "gramada" de bani la stat ca impozit, asigurari sociale si tot ce mai e. E corect ?

Eu cred ca nu e corect. Eu cred ca ar trebui ca lumea sa deschida ochii, si sa isi dea seama ca pana la urma este vorba de un drept castigat. Dar, romanul s-a invatat sa priveasca intai in curtea vecinului, daca el are 2 gaini si vecinul are 20, cum ar fi corect ? Sa fie "taxati" in mod egal , cate o gaina fiecare, sau sa dea cel cu mai multe gaini 2 sau 3 ? Si uite asa este stimulata "productia" si "munca", dar apare intrebarea, pentru ce sa am un salariu mare, sa platesc mult la stat, si ce imi ramane in buzunar sa fie ca la toata lumea ? Sa ajung la pensie si sa constat ca nu prea conteaza cat ai "cotizat" la stat ? Sau ... sa ajung la pensie ?

Cum putem fi atat de tampiti, cretini, incuiati ? Culmea, toata lumea mediatizeaza topurile, deja ma gandesc ca mi-ar fi rusine, ca fost aviator, sa am o pensie mai mare decat altii...

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...