joi, 2 septembrie 2010

Excursie Ceahlau - Bistra Mica - Poiana Stanilelor - Dochia - Lutu Rosu

Week-end-ul trecut am fost acasa, stiam ca va fi vreme buna, asa ca nu aveam de gand sa ratez ocazia de a pleca pe munte. Traseul "programat" era in Hasmas, aveam de gand sa ies prin Lacu Rosu spre Vf. Licas, Poiana "La Vincli", pe culmi spre "Capu Jidanului" - "Munticelu Criminis" - Bicazu Ardelean. E un traseu lung, asa ca vroiam ca la 5-6 sa fiu deja la Lacu Rosu.
Din pacate vineri am ajuns destul de tarziu la Bicaz, asa ca am preferat sa renunt. Dar ... o tura pe Ceahlau se putea realiza fara probleme. Traseul ales - urcam prin Bistra - Poiana Stanilelor - Cabana Dochia, apoi coboram prin Lutu Rosu spre Izvorul Muntelui.
Dimineata, pe Bistra Mica
Pentru a avea cine sa ne "culeaga" seara de la Izvorul Muntelui, tatal meu a renuntat la "plimbare", asa ca am mers doar eu cu varu' meu de data asta. Pe la ora 10 eram deja la rascrucea catre Poiana Sura (la care am si ajuns, chiar daca nu era in drumul nostru - am hotarat ca vom explora cararea catre Stanile alta data, de data asta folosim drumul).
Poiana Sura
Izvor in Poiana Sura, chiar sub munte.
 "Ocolul" a durat cam o ora si jumatate, cu tot cu fotografiat, dar a meritat. Drumul de pe Bistra Mica spre Stanile poate fi parcurs si cu masina, si chiar pana mai sus, dar am preferat sa il parcurgem pe jos. Vremea a tinut cu noi, a fost innorat cat sa nu fie prea cald si nici nu am avut parte de ploaie.
Pe drum, catre Poiana Stanilelor

Din Poiana Stanilelor - se poate merge cu masina pana in zona "deschisa" din dreapta sus

Bariera in Poiana Stanilelor
Drumul poate fi considerat de multi destul de plictisitor, dar merita parcurs si pe jos. Zona nu este aglomerata, nu este un traseu frecventat, probabil si din cauza ca traseul marcat (banda albastra) urmareste malul Bistrei Mari (mai multe detalii despre traseu aici).


Ultima parte a drumului forestier

Ne apropiem de primul loc de popas, in zona unde se vad masinile este un izvor. Profitam stam sa ne odihnim, cateva minute langa izvor, apoi putin mai sus unde ne putem intinde pe iarba. Aici, deja suntem deasupra culmilor ce se vad in zare - zona Masivului Hasmas.
Mai aproape de nori
De aici urmeaza partea cea mai "obositoare" din traseul de urcare, o zona abrupta, pana sus "La Palarie". Apoi, drumul spre Cabana Dochia este doar o "plimbare" pe munte.
Vf. Toaca
Piatra Lacrimata
Vf. Toaca
Ocolasul Mare
Lacul Izvorul Muntelui, vazut de langa Cabana Dochia
Cabana Dochia
Indicatorul catre Lutu Rosu - pe aici coboram
Dupa un scurt popas la Cabana Dochia, vom urma drumul catre Lutul Rosu. Este cel mai scurt traseu, respectiv destul de abrupt, dar este amenajat foarte bine - exista balustrade in zonele mai dificile. Deasemenea, exista diverse panouri de informare cu privire la punctele de interes din traseu.

Detunatele


Traseul nu este foarte dificil, este perfect pentru o plimbare pe munte, dar noi am avut avantajul ca a avut cine sa ne lase pe Bistra si sa ne culeaga apoi de pe Izvorul Muntelui.

Traseul GPS:

Ceahlau (Bistra-Stanile-Dochia-Izv.M.)

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...